VNOTES

Histerektomi

VNOTES nedir?

Minimal invaziv cerrahinin anlamı vücut dokularına en az hasar oluşturması hedeflenen ameliyatlardır.

Günümüzde genelllikle laparoskopik( Kapalı) cerrahiler için
kullanılmaktadır.Laparoskopik ameliyatlarda cerrahi iz az, kanama olasılığı düşük, ağrı daha az ve normal hayata dönüş daha hızlıdır.

VTONES nasıl uygulanır ?

Vajinal cerrahiler ise doğal orifis açıklıkların kullanıldığı uluslararası kılavuzlarda minimal invaziv cerrahi olarak ilk tercih olarak belirtilen ameliyatlardır.

Vajinal yoldan yapılacak ameliyatların oranlarının az olmasının başlıca nedenleri; her türlü ameliyatın vajinal yoldan yapılamaması, cerrahi saha görüş kısıtlılığı,hedeflenen organlara (yumurtalık ve tüpler)ulaşmanın zor olması ve yüksek cerrahi deneyim gerektirmesidir.

VNOTES CERRAHİSİNİN AVANTAJLARI
VE YAPILAN AMELİYATLAR

VNOTES cerrahisi ile hastalar çok az ağrı duyarlar.Günlük yaşamlarına hızlıca dönüş
yaparlar.Ameliyat sonrası memnıniyet oranları yüksektir.Yara izi olmadığından kozmetik
sonuçlar iyidir.
VNOTES yöntemi ile
Histerektomi (Rahim alma ameliyatı)
Rahim sarkması ameliyat(Yüksek Uterosakral Süspansiyon)
Tüp Alma,Tüp Bağlama
Dış Gebelik Ameliyatı (Ektopik Ameliyatı)
Yumurtalık Kisti Ameliyatı (Over Kisti)
Dermoid Kist Ameliyatı
Tanısal (Diagnostik)
Kanse cerrahisi öncesi değerlendirme (Retroperitoneal Sentinel Lenf Nodu)
Myom alma operasyonu (Myomektomi)
VNOTES yöntemi Derin Endometriozis (Çikolata Kisti), Tubaovaryen Apse ve gebelik
durumlarında tercih edilmez.
Obezite,mükerrer sezaryen VNOTES yöntemini zorlaştırsa da engel değildir. VNOTES cerrahisi
için sarkma (prolapsus) şart değildir.Hiç doğum yapmamış ve rahim sarkması olmayanlarda
da uygulanabilir.

VNOTES cerrahisi hastalara sağlık ve konfor sunan minimal invaziv cerrahidir.

Op.Dr. Gülçin Çetin UYSAL